Yhdessä eteenpäin -perhekurssi

Milloin?
30.6.–4.7.2025.

Missä?
Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa (Seiskarinkatu 35, 20900 Turku).

Kurssin teema?
Koko perheen sairaus.

Kenelle?
Kurssi on tarkoitettu perheellenne, jossa toinen vanhemmista on sairastunut syöpään ja teillä on alaikäisiä lapsia. Perheenne on kiinnostunut käsittelemään kurssin teemoja, joita ovat henkinen jaksaminen ja voimavarojen löytäminen, ymmärryksen lisääntyminen perheenjäsenen vaikean sairauden vaikutuksesta lapsen käyttäytymiseen ja perheen hyvinvointia edistävät tekijät.

Mitä?
Vanhempien osalta tavoitteena on, että vanhemmat saavat vertaistukea samassa tilanteessa olevilta vanhemmilta sekä lisätietoa sairauden vaikutuksista perhedynamiikkaan. Tavoitteena on myös auttaa vanhempia tunnistamaan omia voimavarojaan. Lapsille järjestetään ohjattua toimintaa vanhempien oman ohjelman aikana.

Lasten ja nuorten osalta tavoitteena on ryhmäytyminen, vertaistuen saaminen, perheiden yhdessäolo, onnistumisen kokemukset sekä tunnetyöskentely ja vanhemman sairauden käsittely toiminnallisten menetelmien avulla.

Ohjaajat
Yhdistyksen moniammatillinen työryhmä.

Hakuohjeet
Täytä tästä sähköinen hakemus tai täytä ja tulosta tästä paperinen hakemus (muista allekirjoittaa hakemus tulostuksen jälkeen) ja postita se osoitteella: Lounais-Suomen syöpäyhdistys, Seiskarinkatu 35, 20900 Turku. Paperisia hakemuksia saa myös kuntoutusohjaajilta sekä Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen toimistosta. Hakuaika kurssille päättyy 30.5.2025.

Hakeaksenne kurssille teidän ei tarvitse olla Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsen. Suosittelemme, että haette kurssille noin puolen vuoden kuluttua sairastumisesta tai kun sairastumisen akuutti vaihe on ohitse. Tarvittaessa arvioimme tilanteenne yksilöllisesti. Voitte hakea kurssille myös silloin, kun syöpä on uusiutunut.

Osallistujien määrä ja valinta
Kurssille valitaan 8–10 perhettä hakemuksen perusteella.

Muuta
Kurssi on maksuton. Myös majoittuminen Meri-Karinassa täysihoidolla on maksutonta.

Lisätietoa
Meri-Karinan kurssitoimisto