Matkalla mukana -kiertue pysähtyy Saloon

Harkitsetko liittyväsi Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäseneksi? Pohditko osallistuvasi kurssille? Kaipaatko ammattilaisen tukea? Haluaisitko ryhtyä vapaaehtoiseksi? Matkalla mukana -kiertue pysähtyy Saloon tiistaina 24.9. klo 14–18. Tervetuloa tutustumaan yhdistykseen ja Salon paikallisosastoon!

Kiertue parkkeeraa Touko-terveysbussin kanssa Kirkkokadulle Salon kirkkoa vastapäätä. Tarjolla on tietoa muun muassa jäsenyydestä, kursseista, perhepalveluista, neuvonta-asemien palveluista, terveyden edistämisestä, vapaaehtoistoiminnasta ja psykososiaalisen tuen palveluista. Tule rohkeasti juttelemaan! Mikäli et vielä ole yhdistyksen jäsen, voit liittyä jäseneksi ja saat upean kassin! Voit myös kokeilla onneasi pyörittämällä onnenpyörää, josta voi voittaa hienoja palkintoja.

Positiivista psykologiaa ja äänimaljarentoutusta

Salon seurakuntatalon Galleria-salissa yhdistyksen sairaanhoitaja Mia Kuusisto pitää luennon positiivisesta psykologiasta klo 17.00–17.30 ja vastaava hoitaja Teija Kemppainen ohjaa äänimaljarentoutuksen klo 17.30–18.00. Tervetuloa mukaan! Varaathan äänimaljarentoutukseen vesipullon ja pukeuduthan rentoihin vaatteisiin. Luento ja rentoutus ovat maksuttomia.

Positiivinen psykologia on psykologian osa-alue, joka keskittyy ihmisen hyvinvointiin, vahvuuksiin ja voimavaroihin ja näiden edistämiseen. Äänimaljarentoutuksessa äänimaljojen lempeä värähtely johdattaa kehon ja mielen syvään rentoutumiseen. Samalla kun keho ja mieli rauhoittuvat, yhteys omaan kehoon ja itseen vahvistuu. Rentoutus sopii jännityksen purkamiseen, ahdistuksen ja stressin lievittämiseen sekä kuormituksesta palautumiseen.

Kiertue jatkaa Uuteenkaupunkiin

Matkalla mukana -hyvinvointikiertue jatkaa Uudenkaupungin Vakka-Suomen sairaalaan, minne se pysähtyy torstaina 24.10. klo 12–16. Lisää tietoa kyseisestä pysähdyksestä kerrotaan myöhemmin.